sabinekempink.reismee.nl

7. Feestdagen

Ik had dit verhaal al klaar staan voor de kerst maar was onverwachts niet thuis dus had niet de mogelijkheid om het te plaatsen. Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad.

Ik was met kerst in Auckland. Hier woont een meisje dat op dezelfde plek werkt als dat ik doe en we waren beide wat dagen vrij. Op vrijdag zijn we uit geweest wat zeker geslaagd was!
Hier in Nieuw-Zeeland hebben ze maar 1 kerst dag en wat was ik daar blij mee want het was niet zo leuk. Ik heb niets gedaan, geen familie of vrienden gezien, alleen op de bank gezeten. 'Leuk' om een keer mee te maken. :')
Op boxing day (26 dec.) zijn we weer terug naar Whangarei gegaan dus nu weer druk aan het werk.
------
Ik probeerde Nederland en Nieuw-Zeeland te vergelijken en zoveel verschillen zijn er eigenlijk niet eens. Behalve alle vrijheid wat je hier hebt. Nergens is het écht druk (behalve als je 's ochtends de weg op gaat) en het land staat niet volgebouwd met huizen.. Als je geen voorstelling van de huizen hier hebt, denk aan Amerikaanse films. Vierkante huisjes aan een weg. En natuurlijk heb je hier ook wat wijkjes waaraan je kunt zien dat de mensen het minder hebben, die wel gewoon in flatjes wonen, maar over het algemeen zie je dat vrij weinig.
Een paar keer ben ik hier nu naar de supermarkt geweest, maar jeetje, wat liggen de prijzen hier hoog! De goedkoopste kaas is 8 euro, de goedkoopste is shampoo is 5 euro, de goedkoopste chips zak is 2 euro en dan heb je eigen merk. Nu leef ik bij een familie die zich niet hoeft druk te maken over geld, ze hebben een eigen fabriek wat vlees verkoopt in heel Nieuw-Zeeland, maar wat moeten mensen met een lager loon het moeilijk hebben. (Gelukkig zie je hier weinig werkloosheid)
Begin december ben ik 2 weken alleen geweest, en in de eerste week is hier een veulen geboren. Dit was iets wat echt niet fout mocht gaan aangezien er een kneiter goede hengst op had gezeten (eigenlijk heeft ze gewoon een injectie gehad but you know what I mean). Elke dag heb ik de merrie gecontroleerd en de avond voor de bevalling liet ze niets merken maar toch is er vroeg, heel vroeg in de ochtend een prachtig veulentje geboren. Ik was op tijd en wat was dat prachtig! Gelukkig ging alles goed. Even geholpen met opstaan en toen kwam het karwei 'melk zoeken'. Hier heb ik wat hulp bij gekregen aangezien het alleen niet lukte, de merrie bleef maar draaien waardoor ik niet de kans kreeg om het veulen ook maar iets dichterbij te krijgen. Dus na de hulp die ik kreeg is het ons gelukt en vanaf toen ging het echt perfect! Wat een ervaring ????
Deze dag was dan ook druk aangezien ik steeds moest controleren (dit was totaal geen straf) maar de rest van de dagen waren vrij relaxed aangezien de paarden die er waren vakantie hadden. De vrije tijd die ik had heb ik maar benut om vertrouwd te raken met het auto rijden hier. Dit was makkelijker dan gedacht! Soms is het wat onduidelijk maar dat komt ook vooral doordat ik de weg hier niet ken. En het kan redelijk druk zijn in de stad zelf :')
Ook heb ik wat dagen op een andere stal geholpen waar het er iets rustiger aan toe gaat maar wat zeker niet verkeerd is af en toe. Zij heeft wat jonge paarden die we wat vertrouwd probeerde te maken met het poetsen, hoeven uitkrabben en rondleiden aan een touw door de bak. Man, wat heb je een hoop geduld nodig maar wat kan het af en toe grappig zijn! Met deze vrouw ben ik ook naar het strand geweest, dus mijn eerste (en ik hoop geen laatste) strandrit in Nieuw-Zeeland (en ooit) is een feit! Ge-wel-dig!!
Nog 2 dagen en dan is het alweer 2017. Wat vliegt de tijd... Nog 3,5 maand en ik kom alweer naar huis maar daar wil ik voorlopig nog niet aan denken!
Voor iedereen daar alvast een gelukkig nieuwjaar! Geniet van al het vuurwerk en de oliebollen die ik hier helaas moet missen! :)
Liefs!
Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience.

Reacties

Reacties

Trudy

Jammer van de kerstdagen, maar je gaat een leuk nieuwjaarsfeest tegemoet! Tenminste dat hoop ik voor je.
Geniet nog van al het moois daar. Kusjes....

Hedy

Leuk om te lezen hoe het met je gaat:) jammer dat het met de kerst niet zo leuk was.
Ik wens jouw ook een hele fijne jaarwisseling!
Geniet van wat je nu allemaal mee mag maken heel veel plezier nog:)

Groetjes Hedy

Irma

HA Sabine.
Wat mooi om weer wat te lezen over jou.
Niet zo leuk dat de Kerstdagen minder waren, maar volgend jaar ben je weer hier????
Ik hoop dat je oud en nieuw gezelliger verlopen!
Een goede jaarwisseling. En een gezond en goed 2017.
Groetjes van ons allemaal

Irma

Die vraagtekens was een smiley..

Jan de buurman

Hallo Sabine,
Wat leuk om weer wat van je te lezen hoe het met je gaat. Wat een avontuur zo in je eentje. Inderdaad maar goed dat ze maar één Kerstdag hebben. Het was zo wel een erge "lonely Christmas". Goed te weten is het dan, dat je familie en vrienden hebt die je ook missen.

Fijn dat je ook hele mooie ervaringen hebt opgedaan. Zoals de bevalling en de strandrit.

Sabine een hele goede en leuke jaarwisseling gewenst en een mooie start in 2017 in Nieuw Zeeland!

Groetjes Famile Swijtink

Oma

Wat gezellig dat je weer wat verteld hebt wat je zoal allemaal beleeft ik kijk er steeds naar uit!!!!Het is echt een avontuur wat je doet ik ben er maar wat blij mee nu heb je de tijd er voor. Is het bij jou nu lekker van temperatuur hier is het kauwt. Sabine ik wens jou een heel goed en gezellig uiteinde. Voorspoedig 2017 toe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active