sabinekempink.reismee.nl

5. First week

Hello from New Zealand,

Alweer bijna een week hier maar het gaat ontzettend snel!
Dusvrijdagwas het tijd voor het afscheid. Nooit leuk maar ik ben snel terug! En met al het social media tegenwoordig kan ik genoeg contact houden :)
Mijn vluchten waren goed! Eerst naar Dubai, daarna naar Meldbourne en toen naar Auckland. Het was apart met alle tijdsverschillen. Zo kreeg ik van Dubai maar Melbourne eerst lunch en toen ontbijt, en van Melbourne naar Auckland kreeg ik alweer ontbijt. Het ging redelijk snel eigenlijk en vliegen met Emirates is ge-wel-dig! Net zoals Dubai airport. Van Dior tot Gucci, alles is aanwezig! Zelfs dure auto's.. Om bij mijn goede terminal te komen moest ik eerst een half uur met de bus en vervolgens nog met de trein, maar gelukkig was alles heel goed aangegeven.
Zondagkwam ik rond13:45aan en alles ging goed tot aan de controle.. Ik had mijn paardenspullen niet aangegeven en aangezien zealleszien (of het van een huisdier is of boerderij dier) was ik de klos. En alsborder securityopnames had, dan was dit meissie groot op je tv-scherm. :') gelukkig kwam ik er vanaf met een waarschuwing aangezien hun systeem niet deed (anders $400) maar deze waarschuwing staat wel geregistreerd voor Australië en Nieuw-Zeeland. Dit zien ze pas op het moment dat ik iets weer niet aangeef. So, that's not gonna happen again!
Hierna taxi snel gevonden en ingecheckt in het hostel. Op mijn kamer waren 2 andere meiden die met Internex waren dus dat was gezellig. We zijn de stad ingelopen en hebben wat gegeten. Hierna zijn we vroeg ons bed gaan opzoeken!
Maandagzijn we na een goede nacht (jetlag, wat is een jetlag?) gaan ontbijten. Om half 12 hadden we een meeting met de organisatie waar we veel informatie kregen en waar ook m'n busreizen naar de boerderij zijn geregeld. 'S middags zijn we naar Devenport geweest met de ferry. Hier hebben we 2 bergen beklommen. Stijl, zwaar, maar om te stoppen met zeuren; geweldig mooi! Je wordt echt beloond met een prachtig uitzicht! Mocht het zijn gelukt dan kun je wat foto's vinden in het album hier naast. (Kan later komen aangezien de slechte WiFi hier)
'S avond hebben we nog een bbq gehad wat ook erg gezellig was :)
Opdinsdagben ik samen met 3 andere meiden vertrokken voor de preperation course. Eerst hebben we een wandeling gemaakt over hun land; berg op, berg af maar ook hier geweldige uitzichten! Waar je ook kijkt, alleen maar groene heuvels met beesten! Wat een rust en wat een ruimte, echt heerlijk!
Hier hebben we wat basis dingen geleerd, paarden klaar gemaakt voor een ritje (als je een paard gaat halen uit 1 van de zoveel velden kun je het best boven op een heuvel gaan staan waardoor je (meestal) gelijk kunt zien waar het staat) en hooi versleept, stallen schoon gemaakt en dat soort dingen :)
Opwoensdaghebben we de kalfjes gevoerd en weer paarden klaar gemaakt voor het rijden (ze hebben spring paarden hier). Later hebben we nog geleerd hoe we een quad rijden, heel tof en moeilijker dan ik dacht!
In de middag zijn we naar eencavegeweest waar we een wandeling kregen. Mocht je claustrofobisch zijn raad ik je dit erg af want je moest kruipend door water etc. je kon niet eens 'gewoon' kruipen, meer liggen en tijgeren. Ik dacht dat ik gek werd! Maar waar deze helecaveom draait zijn deglowworms.Dit zijn wormpjes die licht geven in het donker! We hadden alleen een zaklampje mee dus het was geweldig mooi! Maar wat was ik blij toen ik weer thuis was haha!
Donderdaghebben we zoals elke ochtend geholpen bij de stallen. Na de lunch zijn we naar het strand geweest. Ondanks de regen die dag was het wel erg mooi! Toen we thuis kwamen nog wat kalfjes van de ene naar de andere wei verplaatst, over de weg. En aan het eind van deze dag was het alweer tijd om de koffers te pakken..
9 uur vertrokken richting de bus opvrijdag. (40 min rijden) In Huntly hebben we de bus gepakt richting Auckland waar ik voor dit weekend weer zal verblijven. Dit keer slaap ik op een 8 persoons kamer met bijna alleen maar Engelsen...
Nou bravo voor jou als je alles hebt gelezen, het is een lang verhaal geworden en sorry voor spelfouten. Dit alles moet op m'n iPad ;p. Ik kijk uit naar maandag wanneer ik eindelijk naar mijn boerderij zal vertrekken!
Till next time! X
----------------
Ik ben klaar om op reis te gaan,
aan de andere kant te staan.
Voorbij de grens, ik sluit m'n ogen,
voor alles wat er komen gaat.
- Marco Borsato

Reacties

Reacties

Astrid

Ha Sabine. Klinkt allemaal goed zeg! In een week al heel wat meegemaakt. Succes dit weekend en voor maandag natuurlijk ook. Best spannend waar je terecht gaat komen.

Irma Bekkers

Ha Sabine.
Zo, heel wat meegemaakt! Wat klinkt het goed. En wat zijn jullie al sportief bezig geweest.
Die controle op het vliegveld is wat minder, zeker geschrokken? Bah. En nu sta je geregistreerd:-)
Heel veel succes dit weekend en ook voor maandag, komt vast goed!

Oma Kalf

Ha Sabine,

Wat leuk dat je jou verhaal al hebt opgeschreven ik geniet met je mee.
Het is al bijna Maandag dat je naar de fam. Peters toe gaat fijn om daar dan kennis mee te maken mooi vooruitzicht!!!!!!!!!

Trudy

Erg leuk dat we met je mee kunnen genieten.
De verhalen zullen nooit te lang zijn om te lezen.
Nog effe....en je zit op een plek waar je van gedroomd hebt.
Je gaat het daar vast goed krijgen.
Groetjes en dikke knuffel xxx

Buurman Jan

Mooi verslag Sabine. Fijn dat het allemaal goed gaat. Ga zo door met schrijven. Erg leuk om te lezen. Groetjes ook van Tanja

familie rutgers de buurtjes

Hallo sabine,
Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
wij wensen je daar heel veel plezier.
lieve groet familie rutgers.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active