sabinekempink.reismee.nl

2. Grote stappen

Life begins at the end of your comfort zone. Always do what you are afraid to do.
If it wasn’t hard, everybody would do it. It’s the hard that makes it great!

-----------------------

Hoi!

De eerste grote stappen zijn gezet. Mijn visum is goedgekeurd en het vliegticket is geboekt! Dit betekent dat ik op vrijdag 14 oktober om 21:30 uur de lucht in ga om na een vlucht van 6 uur en 35 minuten te landen in Dubai. Hier moet ik binnen 4 uur mijn volgende vliegtuig vinden. (Dat overstappen vind ik maar niets)
Om 10:15 zal dit vliegtuig vertrekken en dan kan ik voor 18 uur en 30 minuten op mijn stoeltje gaan zitten om films of series te kijken, spelletjes te spelen of muziek te luisteren. Wel heb ik nog een stop in Melbourne, maar hier kan ik (volgens mij) in het vliegtuig blijven. Ik ga in ieder geval met hetzelfde vliegtuig verder naar Auckland. Hier arriveer ik om 13:45 uur.
En dan, na ongeveer 30 uur reizen met al die tijdsverschillen, denk ik dat ik behoorlijk kapot ben.

Ik vlieg met Emirates waar ik méga enthousiast over ben! Het is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, met als thuisbasis Dubai. (Dubai behoort bij de grootste vliegvelden ter wereld. Het heeft 3 terminals waarvan terminal 3 het op twee na grootste gebouw ter wereld (!) en tevens de grootste luchthaven terminal van de wereld is; misschien dat je nu kunt indenken waarom ik zo tegen dat overstappen opzie aangezien ik naar terminal 3 moet. Gelukkig heb ik ruim de tijd en kan ik hopelijk ook nog wat rondkijken!)
Het feit dat ik met Emirates vlieg maakt me al blij maar wat ik nog toffer vind, is dat dit gebeurt met de Airbus A380, het grootste passagierstoestel op aarde! En aangezien mijn interesse in alles wat met luchtvaartte maken heeftvind ik dit toch wel geweldig. (Voorpret; check!)
Ook heb ik mijn stoelen al mogen uitkiezen! Op alle vluchten heb ik mezelf naast het raam ingedeeld, enige plaats waar ik misschien nog een beetje kan slapen.. Voordeel van zo vroeg boeken is dat er nog genoeg plek is. Ook voor de terugweg heb ik het al mogen uitkiezen dus dat is ook al geregeld.

Ik heb mijn aankomsttijd in Auckland door moeten geven zodat er een transfer kan worden geregeld die mij naar het hostel zal brengen. En aangezien ik in het hoofdseizoen aan kom is het mogelijk dat ik pas erg laat te horen krijg waar ik terecht kom helaas.

Nu zijn de grootste stappen toch wel gezet en kan ik van alles gaan genieten wat ik hier nog heb en straks voor een half jaar moet missen!
Uiteraard zijn er altijd nog zaken die geregeld moeten worden maar dit zijn kleinere dingen en kunnen nog even wachten.

Nog 106 dagen!! :)

Reacties

Reacties

Marianne Klein Poelhuis

Dus het aftellen is begonnen:))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active