sabinekempink.reismee.nl

1. Voorbereidingen gestart

Heyhoi allemaal,

Zoals velen van jullie al weten ga ik in oktober voor een half jaar naar Nieuw-Zeeland. Het lijkt me leuk om een soort blog bij te houden. Voor jullie, maar ook voor mezelf. Altijd leuk om terug te lezen als ik weer thuis ben!

Ik had het idee al een tijdje om naar het buitenland te gaan dusben ikop zoek gegaan op internet. Want hoe leuk is het om een half jaar volop bezig te zijn met je hobby?!
Al snel kwam ik op de website van Travel Active en dit zag er allemaal erg aantrekkelijk uit. Ze hebben een erg breed aanbod over de héle wereld, denk aan het werken als Au Pair, vrijwilligerswerk doen, een jaar studeren op een high school zoals je in films ziet of zoals ik ga doen, werken op een boerderij. Al snel had ik me aangemeld voor een informatiebijeenkomst in Arnhem op 16 januari.

Op deze bijeenkomst kregen we erg veel nuttige en belangrijke informatie. Na deze dag was ik nog enthousiaster geworden en wist ik zeker dat ik deze grote stap wilde gaan nemen.
Eind april zou ik klaar zijn met mijn stage en wilde ik gaan werken zodat ik in oktober kan gaan. Ik had met mezelf afgesproken dat ik me zou opgeven zo snel ik een baantje had gevonden voor de zomer.
Gelukkig vond ik die al snel en kon ik me echt gaan opgeven! Wat vond ik dat een spannend moment en het duurde even voordat ik de knop echt had ingedrukt :’) Dit was op 12 maart.
Hierna wordt je boeking in behandeling genomen en op 15 maart kreeg ik een bericht dat mijn boeking goed was ontvangen. Ook was het aanmeldingspakket toegevoegd wat bestond uit 35 pagina’s. Dit pakket moest binnen 2 weken ook weer terug zijn dus ik ben meteen hard aan de slag gegaan. Ik moest een CV en motivatiebrief in het Engels toevoegen. Ook een paar leuke foto’s zodat ze een indruk van je hebben en verder moest ik nog vele pagina’s lezen en ondertekenen. Omdat ik wil werken met paarden moest ik een filmpje maken tijdens het paardrijden zodat ze kunnen zien wat mijn niveau is. Ook moest ik een ‘Horse Riding Questionnaire’ invullen.

Toen Travel Active dit ontvangen had hebben ze het doorgestuurd naar InterNex, de organisatie in Nieuw-Zeeland. Zij zouden contact met me opnemen voor een Skype gesprek.

Op 13 april kreeg ik een mailtje met een uitnodiging voor een gesprek. Dit stond gepland op 26 april om 9 uur in de ochtend. (Op dit moment is het 10 uur later in Nieuw-Zeeland, en wanneer ik er ben is het 12 uur later.)
Ik was erg zenuwachtig maar het gesprek ging goed. Het was vooral kennismaken en wat ‘wensen’ bespreken. Zo zou ik het erg leuk vinden om op een ranch te werken waar ze echt paarden trainen en op wedstrijden gaan. Ook vind ik het erg leuk als het gezin kinderen heeft!
Na een gesprek van 20 minuten was ik klaar en vertelde ze al dat ze op zoek zouden gaan naar een passende boerderij, maar het bevestigende bericht kreeg ik op 3 mei:

Goed nieuws!

INTERNeX, onze partnerorganisatie in Nieuw-Zeeland, heeft je deelname aan het programma Boerderijwerk Nieuw-Zeeland bevestigd!In de bijlage vind je de bevestigingsbrief (= LOC) met daarop de datum waarop je in Auckland verwacht wordt alsmede het Arrival Book van InterNex met daarin allerlei nuttige informatie m.b.t. je reis.

Super vet maar zó spannend!
Ik kan nu mijn vliegticket, visum en verzekeringen gaan regelen.
Wat ik op dit moment al zeker weet, is dat ik op zondag 16 oktober in Auckland verwacht word en dat ik dan voor 2 nachten in een hostel verblijf. Op dinsdag 18 oktober ga ik de ´Horse Farm Preparation Course´ volgen in Te Akau en op vrijdag 21 oktober zal ik naar mijn boerderij vertrekken.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Groetjes! :)

Reacties

Reacties

Trudy

Ik zal je erg gaan missen maar ik gun je een hele mooie tijd in Nieuw Zeeland. Die ervaring kan niemand je afnemen!

Irma Bekkers

Super Sabine. Een hele mooie reis lijkt mij dat! Natuurlijk blijf ik je graag volgen.
Spannend allemaal????

Marianne Klein Poelhuis

Veel plezier! Ik ga je verhalen zeker volgen!

Astrid Kempink

Superleuk voor jou!

Oma Kalf

Sabine ik wens je een hele mooie tijd in Nieuw Zeeland toe en geniet er van. Natuurlijk ga ik jou verhalen volgen en dat je er fijne herinneringen aan over mag houden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active